Lille bureau brøler højest til nordjysk prisfest
Det nye sort er langtfra Nordjyllands største bureau, men alligevel høstede det de fleste priser til ÅRETS BRØL 2015-prisfesten og slog dermed sværvægterne Clienti og Combine: Det nye sort hentede seks af de 21 kategoripriser - og blev desuden tildelt ÅRETS BRØL 2015 Grand Prix - mens Clienti og Combine begge gik hjem med fem priser.
Igen i år var der dog laurbær til andre end de største spillere, idet også DiaPhoni, Ebbe Rubien & Partners, Public Image og Lars Horn kom på podiet. Det samme gjorde KUNSTEN, som vandt den nyindstiftede Public Relations-kategori for arbejder udført af det nordjyske kunstmuseum selv.
De 21 priser og Grand Prix'en blev uddelt fredag 21. august 2015 i spejlteltet Paradiso opstillet ved Nordkraft i Aalborg. Foruden prisoverrækkelsen fik deltagerne blandt andet underholdning i ver-densklasse i form af La Soirée - en potent cocktail af kabaret, cirkus-sideshow og moderne varieté.
VINDERE I 2015
- App eller Mobilt Website: DiaPhoni for Nordjyllands Trafikselskab
- Corporate Identity: Det nye sort for Aalborg Bibliotekerne
- Corporate Website: Combine for Nyfors
- Digital Kampagne: Clienti for Nordjyske Bank
- Direct Marketing: Clienti for Cembrit
- Emballagedesign: Ebbe Rubien & Partners for Bone's
- Film - Reklame: Det nye sort for Aalborg Tekniske Gymnasium
- Film - Øvrige: Combine for Aalborg Kommune
- Kampagne- eller Produktwebsite: Det nye sort for Aalborg Universitetshospital
og Aalborg Universitet - Kampagnekoncept - Offentlig: Det nye sort for Aalborg Bibliotekerne
- Kampagnekoncept Business-to-Business: Clienti for Cembrit
- Kampagnekoncept Business-to-Consumer: Clienti for Nordjyske Bank
- Mini Identity: Det nye sort for Mani Pine
- Outdoor: Combine for Aalborg Universitet
- Print: Combine for Aalborg Universitet
- Public Relations: KUNSTEN for KUNSTEN
- Radio: Public Image for Aalborg Karneval
- Rebrand Identity: Clienti for Hanstholm Køkken
- Reklamefotografi: Lars Horn for Horn & Andersen
- Sociale Medier: Combine for Nordjyske Kommuner
- Unikt Kampagneelement: Det nye sort for Aalborg Tekniske Gymnasium
- ÅRETS BRØL Grand Prix 2015: Det nye sort for Aalborg Tekniske Gymnasium
VINDERE I 2013, 2014 OG 2015
- Shrpa (nu Combine) + Netimage 8+7+5 = 20
- Det nye sort 2+3+7 = 12
- Clienti + Clienti Digital 2+4+5 = 11
- Form Agenda 1+2+0 = 3
- Public Image 0+1+1 = 2
- + én enkelt pris til henholdsvis Cembrit, DiaPhoni, Ebbe Rubien & Partners, Fedder + Okkels, Huge Lawn - Miracle Apps, KUNSTEN, Lars Horn, steen-bjerre.dk, Weber-Stephen Nordic og Aalborg Sym-fonikorkester.
JURY I 2015
- Thomas Hoffmann - Kreativ direktør og indehaver, &Co.; formand for ÅRETS BRØL-juryen 2013 og 2014
- Niels Heilberg - Senior Creative, Hjaltelin Stahl; formand for Creative Circle 2005-2015
- Trols Nørlem - Director, Designit
- Kirsten Poulsen - Direktør og indehaver, Firstmove
- Søren Christensen - Client Service Director og partner, Robert/Boisen & Like-minded
ARRANGØR
- ÅRETS BRØL arrangeres af Erhverv Norddanmark, der er Aalborg-regionens største og ældste er-hvervsorganisation. Konkurrencen og prisfesten blev første gang gennemført i 2013.
STØTTER
- Danske Bank // DiaPhoni // Helmuth Bar & Kitchen // Huge Lawn - Miracle Apps // Jysk Analyse // leogriffin.dk // NORDJYSKE Medier // Novagraf // Randorff // steen-bjerre.dk // TV2 Danmark
YDERLIGERE INFORMATION
www.åretsbrøl.dk